onsdag 19 mars 2008

städmani

Jaha, då har gjort dagens goda gärning för resten av veckan tor jag!
Jag och Rickard satt o pratade hemma hos honom på förmiddagen och han var så trött på att alltid komma hem efter jobbet och behöva städa och dona... och nu såg det verkligen hemskt ut hemma hos honom, disk, kläder coh allmönt stöligt... det luktadetom äckliggt! Så när han gick tillbaka till jobbet efter lunchen så gick jag dit och röjde... Diskade, dammade överallt, plockade,damsög och torkade golvet, gick med massa sopor och var o pantade alla burkar o grejer... Puh! Men nu är det skinande rent hemma hos honom... Får se hur han reagerar bara när han kommer hem. Han borde vara hemma när som helst... Jag sitter här och väntar på att få se hans min! Ska bli roligt att se =)
Något som inte var lika roligt var när jag skulle gå ner och slänga alla glas flakor och sånt.... Jag hade packat för tungt i papperspåsen, så den gick sönder mitt ute på gatan! Glassplitter och trasiga flaskor överallt! Det var bara att börja plocka upp allt och se glad ut...

HAhaa! Nu kom han hem! Vilken reaktion.... Neeeeeej! Han blev både arg och glad... hehe! Men nu är det gjort...

Nehe, ska fixa nå mat då kanske

Inga kommentarer: