måndag 15 september 2008

Helgen

Lördagen blev som den blev... För er som hann läsa mitt pinsamma inlägg förstår... Liiite för mkt alkohol blev... Som vanligt när vi planerar att ta det lugnt.. Men jag hade jätte roligt iaf! Först mys pys hemma med älsklingen=) God mat, vin, tända ljus och mys pys på hög nivå. Tills Daniel ringde och ville absolut att vi skulle komma på hans fest.! Det var ju lite lockande, så jag fick 20 min på mig att göra mig i ordning, och sen gick vi dit. Jag fick mig ett gott skratt av de små fjortisarna som gick på stan och skrek och sjöng för fullt på fyllan. I alla fall så fortsatte vi med de andra ner till hörnan. Lilla Alf råkade välta ut ett helt glas med rödvin över mig, så jag såg ut som en stor jordgubbe. Genomblöt av rödvin...Inte roligt, men kunde inte göra så mkt åt det... Det var ju inte meningen. Så jag höll mitt glada humör uppe! Tydligen märktes det:p Haha, första gången en tjej kommer fram och raggar på mig sådär tydligt... Jag var en såååån vacker tjej, och hon ville att jag skulle följa med henne på ett VIP party. Jag tackade snällt nej... Är så nöjd med den älsklingen jag har=) Kvällen fortsatte till sala kebab. (efter att jag hjälpt Gunilla att ragga upp en brandman) Inne på kebaben insåg jag att jag hade fått i mig lite för mkt, då jag såg dubbelt och jag kunde knappt stå på benen. Så vi gick hemåt... Älsklingen var så snäll att han bar mig på sin rygg genom torget! Och han stämde så vackert in i min skön sång som jag gapade på vägen hem. ( Där fick jag för mitt skratt åt fjortisarna)

Dagen efter var dock ej lika rolig, jag låg och kved hela dagen i soffan...

Idag är jag tillbaka i vanlig form igen=) Blev väckt av mamma i morse. Hon ville ha sällskap och hjälp på stan. Inte lätt att prova kläder när man har två sex åringar med sig.. Avslutade med en lunch på stan. Trevligt.

Sen gick jag hem och började städa här hemma, behövdes efter helgen... Fick även handfatet i badrummet lagat av hustomtarna här. Så nu slipper jag översvämmning varje gång jag vrider på kranen. Några minuter senare knackade det på dörren... Hustomtarna var kaffe sugna och hade ingen kaffe bryggare med sig. Så jag servade dem lite som tack för hjälpen!
Sen blev det tvätta av!

Nu har jag äntligen landat här efter lagat mat och varit o handlat. Så nu ska jag bara slappa och sen lägga mig och läsa lite... Hehe, hinner bara läsa 10 min varje kväll för sen sommnar jag, så det går inte så fort att läsa ut en bok vill jag lova...

mmm, kom på att jag har ju sorbet ligger i frysen=) Mango smak den här gången, får se vad det är för nått! Jag har blivit alldeles kär i den med kaktus smak...

Ska jobba imorgon! Äntligen!!! Behöver få ihop några timmar den här månaden

1 kommentar:

Anna sa...

Hahaha, det hade varit kul att sett dig då, sjungandes på hans axlar!